Afleveringen


Europees Massagoed- Overslagbedrijf (EMO)

EMO is gevestigd op de Maasvlakte in Rotterdam en is de grootste terminal voor kolen en ijzererts in Europa. Vanuit de hele wereld komen de grootste zeeschepen bij EMO voor de kade. Met de state-of-the-art terminalinrichting worden zeeschepen snel en zorgvuldig gelost. De lading vindt vervolgens grotendeels geautomatiseerd zijn weg over de terminal voor opslag, bewerking, of overslag. EMO doet dit voor klanten in de energie- en staalsector. De staalindustrie verwerkt de miljoenen tonnen ijzererts, aangevoerd via EMO, tot talloze producten zoals personenauto’s, stalen constructies voor de bouw, of industriële machines. De klanten van EMO zitten verspreid over heel Europa. Aad van Bodegom (technische dienst) vertelt over zijn ervaring met de VKV Groep.

Hoe bent u bij de VKV Groep terecht gekomen?
EMO was op zoek naar aanbieder van elektrisch vervoer en de VKV Groep kon hierin voorzien. Na onderhandelingen over onze eisen zijn wij overtuigd van de juiste intenties van de VKV Groep. Ze willen niet alleen auto’s verkopen maar ook meedenken over het traject na de verkoop en service op maat bieden, waardoor je als bedrijf een stukje ontzorgd wordt.

Welke auto`s heeft u bij de VKV Groep afgenomen?
Op dit moment heeft EMO acht stuks van de Renault ZOE rijden. We zijn nu bezig met de uitbreiding van het elektrisch vervoer binnen ons bedrijf. Hierbij zijn we weer uitgekomen bij de VKV Groep en hebben we ja gezegd tegen 30 ZOE’s. De gesprekken over de service en onderhoud van deze auto’s zijn in volle gang, omdat dit voor een 24-uursbedrijf als EMO nogal wat specifieke wensen met zich meebrengt.

Vanwaar de keuze voor elektrisch vervoer?
EMO heeft als terminal voor kolen en ijzererts op het eerste gezicht misschien niet echt een duurzaam imago, terwijl we hier juist heel veel aandacht voor hebben. Zo houdt EMO de ontwikkelingen op het gebied van biomassa nauwgezet in de gaten en spelen we hier graag in de toekomst een rol in. De nieuw te bouwen energiecentrales op de Maasvlakte kunnen in de toekomst circa 50% van brandstof vervangen door biomassa. De totale CO2uitstoot wordt daarmee aanzienlijk verlaagd. Deze actieve houding willen we onder andere ook terug laten komen in onze keuze voor vervoer. Eerder liet de actieradius van de meeste elektrische auto’s deze keuze nog niet toe, maar met de Renault ZOE is dit nu wel mogelijk.

U sprak eerder over de specifieke wensen voor service en onderhoud. Kunt u dit toelichten?
EMO is een bedrijf dat 24 uur per dag en 7 dagen per week door gaat. Hierdoor is er ook behoefte aan service die 24/7 doorgaat. Dit is niet iets wat vanzelfsprekend is bij de meeste dealers. Met de VKV Groep hebben we hier uitvoerige gesprekken hierover gehad. In het begin waren er zeker wat aanloop problemen, maar door met elkaar te blijven overleggen komen we steeds dichter tot wederzijdse voldoening. Zo maken we gebruik van de haal-en breng service van de VKV Groep en wordt het periodieke onderhoud op onze eigen locatie uitgevoerd. De monteurs van de VKV Groep komen dus naar ons toe. Dit is mogelijk doordat we zelf de technische mogelijkheden en werkplaatsen hiervoor hebben op ons terrein.

Wat voor auto`s heeft u nog meer in uw vloot?
Voor personeelsvervoer makten we ook gebruik van Volkswagen Transporters en Volkswagen Polo’s. De Volkswagen Polo’s gaan vervangen worden door de eerder genoemde 30 Renault ZOE’s. Daarnaast rijden medewerkers die een auto van de zaak hebben in diverse merken, waaronder Volkswagen, Peugeot en Volvo.

Wat is de mooiste auto die u ooit gereden heeft?
De Alfa Romeo 156. Ik ben altijd een Alfa Romeo liefhebber geweest en de Alfa Romeo 156 is een lekker sportieve auto. Op dit moment rij ik zelf een lease auto, een Peugeot 508 SW. Maar bij een lease auto maak je keuzes op basis van hele andere redenen.

Wat voor tip zou u de VKV Groep geven voor de toekomst?
Belangrijk onderdeel voor grote bedrijven die gebruikmaken van personeelsvervoer is de service en vernieuwingen binnen autobranche. Hierdoor wordt de standaard voor autodealers ook hoger gelegd. De VKV Groep moet de service dus op hoog niveau houden om te kunnen blijven voldoen aan onze specifieke wensen en behoeften.

Ga naar overzicht

Deel dit
bericht